متن استاتیک شماره 20 موجود نیست

چشـم انـداز گـروه:

گروه پزشکی اجتماعی  یکی از گروههی آموزشی است که کلیه اهداف آموزشی و پژوهشی آن در راستای اهداف آموزش پزشکی پاسخگو می باشد.  گروه سعی دارد با در نظر گرفتن سیاستهای ملی- منطقه ای و دانشگاهی  و با توجه به اینکه یکی از بهترین بسترهای آموزشی در علوم بهداشتی و پزشکی پاسخگو در استان سیستان و بلوچستان فراهم است، شرایط آموزشی و پژوهشی گروه را بعنوان یکی از موفق ترین گروههای آموزشی ارتقاء دهد.

 که دراین راستا چشم انداز در حوزه های زیر تعریف می شود

1-     افزایش  تعداد اعضای هیات علمی

2-     ارتقاء  امکانات آموزشی-پژوهشی گروه

3-       نیروی انسانی غیر هیات علمی

4-     راه اندازی شرکتهای دانش بنیان

5-      برگزاری کارگاهها و دوره های بازآموزی

6-     مشارکت در آموزشهای همگانی سلامت و بهداشت

7-     ارتقاء مرتبه اعضای هیات علمی گروه

8- ارتقاء رتبه و موقعیت آموزشی- پژوهشی گروه پزشکی اجتماعی در جشنواره ها

نقـاط قـوت:

1- فراهم بودن بستر مناسب آموزشی  و پزوهشی در عرصه سلامت

2-      داشتن دانشجویان علاقمند و مستعد

3-      بهره مندی مناسب از همکاری های درون گروهی و برون گروهی

نقـاط ضعـف:

1-        ناکافی بودن تعداد اعضای هیات علمی

2-    محدودیت فضای فیزیکی

3-    عدم تناسب امکانات موجود با توانمندیهای اعضای هیات علمی

4-     بروز نبودن و محدویت امکانات تحقیقاتی

5-     نبود سیستم کارامد در امر پشتیبانی آموزشی و پژوهشی

6-     عدم تناسب بین توانمندی ها با سیاستهای حمایتی ازگروه

7-     نا مشخص بودن اعتبارات آموزشی پژوهشی گروه

8-      کمبود کارشناس آموزشی پژوهشی در گروه

9-   نامناسب بودن سیستمهاي نظارت و ارزشیابی اساتید

10-    ناکافی بودن ارتباط با سایر دانشگاههای داخل و خارج از کشور

فرصتـها:

1.       نگرش ودیدگاه مثبت مسئولین دانشکده و دانشگاه و وزارت متبوع در جهت اهداف توسعه آموزشی و پژوهشی گروه

2.       حمایت مادی و معنوی مسئولین دانشکده و دانشگاه از اولویتهای آموزشی و پژوهشی گروه

3.      برگزاری مستمر فراخوان اعضای هیات علمی در دانشگاه

4.      هماهنگی مثبت با مدیریت دانشکده و دانشگاه

5.     وجود همکاران هیات علمی پایه در رده های بالای مدیریتی دانشگاه

6.     امکان ارتباط با دانشگاههای خارج از کشور

7.     وجود مراکز تحقیقاتی و دانش بنیان متعدد در کشور

8.    پیش بینی توسعه کمی وکیفی آموزش عالی و پژوهش در برنامه های توسعه کشوری و اسناد کلان

تـهدیـدهـا:

1.    در نظر نگرفتن سهمیه کافی جهت گروه پزشکی اجتماعی در فراخوانهای جذب هیات علمی دانشگاه

2.     عدم توجیه کافی بسیاری از کارشناسان آموزشی در عرصه بهداشت در مورد اولویتهای آموزشی گروه و ضعف همکاری


چشـم انـداز گـروه:

گروه پزشکی اجتماعی  یکی از گروههی آموزشی است که کلیه اهداف آموزشی و پژوهشی آن در راستای اهداف آموزش پزشکی پاسخگو می باشد.  گروه سعی دارد با در نظر گرفتن سیاستهای ملی- منطقه ای و دانشگاهی  و با توجه به اینکه یکی از بهترین بسترهای آموزشی در علوم بهداشتی و پزشکی پاسخگو در استان سیستان و بلوچستان فراهم است، شرایط آموزشی و پژوهشی گروه را بعنوان یکی از موفق ترین گروههای آموزشی ارتقاء دهد.

 که دراین راستا چشم انداز در حوزه های زیر تعریف می شود

1-     افزایش  تعداد اعضای هیات علمی

2-     ارتقاء  امکانات آموزشی-پژوهشی گروه

3-       نیروی انسانی غیر هیات علمی

4-     راه اندازی شرکتهای دانش بنیان

5-      برگزاری کارگاهها و دوره های بازآموزی

6-     مشارکت در آموزشهای همگانی سلامت و بهداشت

7-     ارتقاء مرتبه اعضای هیات علمی گروه

8- ارتقاء رتبه و موقعیت آموزشی- پژوهشی گروه پزشکی اجتماعی در جشنواره ها

نقـاط قـوت:

1- فراهم بودن بستر مناسب آموزشی  و پزوهشی در عرصه سلامت

2-      داشتن دانشجویان علاقمند و مستعد

3-      بهره مندی مناسب از همکاری های درون گروهی و برون گروهی

نقـاط ضعـف:

1-        ناکافی بودن تعداد اعضای هیات علمی

2-    محدودیت فضای فیزیکی

3-    عدم تناسب امکانات موجود با توانمندیهای اعضای هیات علمی

4-     بروز نبودن و محدویت امکانات تحقیقاتی

5-     نبود سیستم کارامد در امر پشتیبانی آموزشی و پژوهشی

6-     عدم تناسب بین توانمندی ها با سیاستهای حمایتی ازگروه

7-     نا مشخص بودن اعتبارات آموزشی پژوهشی گروه

8-      کمبود کارشناس آموزشی پژوهشی در گروه

9-   نامناسب بودن سیستمهاي نظارت و ارزشیابی اساتید

10-    ناکافی بودن ارتباط با سایر دانشگاههای داخل و خارج از کشور

فرصتـها:

1.       نگرش ودیدگاه مثبت مسئولین دانشکده و دانشگاه و وزارت متبوع در جهت اهداف توسعه آموزشی و پژوهشی گروه

2.       حمایت مادی و معنوی مسئولین دانشکده و دانشگاه از اولویتهای آموزشی و پژوهشی گروه

3.      برگزاری مستمر فراخوان اعضای هیات علمی در دانشگاه

4.      هماهنگی مثبت با مدیریت دانشکده و دانشگاه

5.     وجود همکاران هیات علمی پایه در رده های بالای مدیریتی دانشگاه

6.     امکان ارتباط با دانشگاههای خارج از کشور

7.     وجود مراکز تحقیقاتی و دانش بنیان متعدد در کشور

8.    پیش بینی توسعه کمی وکیفی آموزش عالی و پژوهش در برنامه های توسعه کشوری و اسناد کلان

تـهدیـدهـا:

1.    در نظر نگرفتن سهمیه کافی جهت گروه پزشکی اجتماعی در فراخوانهای جذب هیات علمی دانشگاه

2.     عدم توجیه کافی بسیاری از کارشناسان آموزشی در عرصه بهداشت در مورد اولویتهای آموزشی گروه و ضعف همکاری


تنظیمات قالب
سیستم تیکتینگ
Close menu