متن استاتیک شماره 20 موجود نیست

معرفی و شرح وظایف                  

واحد فناوری اطلاعات دانشکده با همکاری مدیریت فناوري اطلاعات دانشگاه در زمینه نگهداري و پشتیبانی سيستمهاي سخت افزاري ، نرم افزاري و شبکه  ، فعالیت می کند.

يکي از اساسي ترين پايه ها در توسعه و به نتيجه رسيدن طرحهاي فناوري اطلاعات، آموزش، اطلاع رساني و فرهنگ سازي در اين زمينه می باشد. در اين راستا این واحد علاوه بر ايفاي مأموريت فوق در دانشکده وظيفه‌ي سرويس دهي به بخش بزرگي از كلاس‌هاي آموزشي و سایت دانشکده را نيز به عهده دارد. مهمترین رئوس وظايف اين واحد به شرح زير است:

 

1-      رئوس وظايف مربوط به  خدمات و پشتيباني و نگهداری بشرح زير مي باشد :

  • رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کلیه سیستمهای رایانه موجود در شبکه
  • تهیه شناسنامه کامپیوترهای شبکه
  • نگهداری و مدیریت شبکه
  • بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
  • پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری از کلیه کلاسهای مجهز به دیتا پروژکتور و اسمارت برد
  • نگهداري و حفظ ارتباطات شبکه با مدیریت فناوري اطلاعات
  • پشتیبانی فنی کلیه سیستمهای شبکه و واحد ها
  • پشتیبانی نرم افزاری از کلیه نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده در شبکه
  • نظارت بر خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار
  • انجام مراحل کارشناسی ، خرید ، تعمیر و بروز رسانی تجهیزات IT
  • مشاوره در زمینه IT و راهنمایی و همکاری با دانشکده ، کارمندان و دانشجویان در انتخاب نرم افزارهای موجود ،سخت افزار و بانکهای اطلاعاتی و سایر منابع مورد نیاز جهت رفع نیازمندیها
  • بررسی محصولات و سیستمهای موجود و پیشنهاد جایگزین های احتمالی در جهت جوابگویی به نیازمندیهای مشخص شده
  • نصب ، تنظیم و تغییر نرم افزارهای تحت شبکه
  • همکاری در بررسی نیازمندیها و ارزیابی خریدهای بالقوه جهت سازگاری با سیستمهای موجود
  • بررسی قراردادهای نگهداری موجود

 

2-     رئوس وظايف مربوط به آموزش و اطلاع رسانی بشرح زير مي باشد :

  • آموزش مستمر کلیه کاربران مطابق با فناوریهای اطلاعات جدید( هماهنگي جهت بر گزاري کارگاههاي مرتبط با IT)
  • برگزاری کلاسهای آزاد ویژه دانشجویان و پرسنل
  • برگزاري کلاسهاي آموزش عملي کامپيوتر براي پرسنل
  • راهنمایی وکمک به کاربران در جهت استفاده از بسته های نرم افزاری و امکانات آنها
  • برگزاری کلیه کلاسهای عملی و تئوری- عملی
  • بروز بودن واحد از اطلاعات و نرم افزارهای جدید و اطلاع رسانی به کلیه پرسنل از طریق وب سایت و ایمیل کارکنان و دانشجویان
  • برگزاري کلاسهاي آگاهي رساني استفاده از نرم افزار و سخت افزار در صورت لزوم
  • بررسی نیازمندیهای آموزشی دانشکده و توسعه و برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزشی

 

3-     رئوس وظايف مربوط به زیر ساخت و  شبکه بشرح زير مي باشد :

  • توسعه زیر ساختهای شبکه
  • ایجاد و مدیریت ایمیل دانشکده
  • بازدید از کلیه سیستمهای رایانه ای موجود در شبکه
  • مدیریت و پشتیبانی از شبکه داخلی و ارتباط آن با شبکه خارجی
  • برطرف نمودن اشكالات كاربران در استفاده از سرويسهاي شبكه دانشگاه طبق فرآيندهاي مدیریت فناوری
  • پشتیبانی و نگهداری شبکه wireless و رفع عیب آن در کل فضای دانشکده
  • تحلیل و بررسی انواع سطوح دسترسی کاربران
  • تخصیص انواع سطوح دسترسی کاربران ( اینترنت و پرینت )
  • تحلیل در راستای زیر ساختها و شبکه
  • ارائه سامانه ها جهت تسهیل در امور خدمات رسانی
  • نگهداري و مديريت سرويس‌هاي شبكه (اينترنت، پست الكترونيكي، وب دانشکده و ...)

 

4-     رئوس وظايف مربوط به امور ستادی بشرح زير مي باشد :

  • شرکت در جلسات مدیریت فناوری
  • ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر
  • به روز نگه داشتن مطالب بخش فناوری اطلاعات در وب سایت (اخبار و اطلاعیه ها و ... )
  • تنظيم سياستهای لازم در زمينه سخت افزارها و نرم افزارها، داده ها و شبکه ها، جهت ايجاد نظامهای مطلوب اطلاع رسانی بمنظور پويايی دستگاههای اجرايی و افزايش رضايت عمومی
  • مطالعه وارزيابي پيشرفتهاي حاصله در زمينه فناوري سخت افزار ونرم افزار به منظور ارتقاي سطح كارايي واحد مربوط
  • اجرا وبكارگيري آخرين يافته هاي فن آوري اطلاعات به منظور ارتقاي توانمندي واحد مربوطه
  • مطالعه واظهار نظر در خصوص طراحي وپياده سازي سيستمهاي كاربردي
  • تحقیق، پژوهش و مطالعه و کسب آگاهی از سیستم‌های مختلف ارتباطی و اطلاعاتی و ارائه راه حل‌های مناسب، به منظور توسعه و بهبود سیستم‌های شبکه در جهت توسعه ارتباطات

 

 

تنظیمات قالب
سیستم تیکتینگ
Close menu